Individuele begeleiding

Individuele begeleiding biedt jou de kans om samen met mij, één op één, anders om te leren gaan met stress. Tijdens individuele begeleiding werken we samen aan jouw behoeften en doelen.

 

Deze individuele begeleiding kan op twee manieren:

  • Stresscounseling
  • Mindfulnesstraining individueel

Daarnaast is het ook nog mogelijk de mindfulnesstraining en stresscounseling te combineren.

Individuele begeleiding door middel van stresscounseling

Stresscounseling is een lichte vorm van kortdurende hulpverlening. Het is geen therapie. Samen kijken we wat jij nodig hebt om anders om te gaan met stress. Na inventarisatie van de klachten, jouw behoeften en jouw doelen, gaan we aan de slag. Door middel van gesprekken, oefeningen en waar nodig educatie werken leer je anders om gaan met stress. De kans is groot dat je “huiswerk” mee krijgt. Dit kan zijn om dingen uit te zoeken of op te schrijven. Zelfonderzoek als het ware. Maar het kan ook zijn dat je opdrachten of technieken direct gaat toepassen in de praktijk, het dagelijks leven. Stresscounseling kan gaan over werkstress, relatiestress, stress van alle ballen in de lucht moeten houden. Alle vormen van stress zijn bespreekbaar.

Mindfulnesstraining individueel

Een individele mindfulnesstraining is in feite niets anders dan een mindfulnesstraining in groepsverband, met dat verschil dat je alleen bent. De sessies duren daarom dan minder lang, namelijk ongeveer 2 uur. Je profiteert dan weliswaar niet van de kennis en inzichten van de groep, daar staat wel tegenover dat we dieper in kunnen gaan op jouw ervaring en jouw patronen. Educatie, oefeningen en (zelf)onderzoek staan aan de basis van deze training. Tijdens de individuele mindfulnesstraining is meer tijd om door te vragen en na te denken over jouw reacties. Wat zijn onderliggende redenen en hoe kan het anders. Voor meer informatie over een mindfulnesstraining verwijs ik door naar de groepstraining mindfulness. Daar kun je ook verder doorklikken naar algemene informatie over mindfulness: Wat is mindfulness en waarbij kan mindfulness helpen