Welkom bij WilFlow Mindfulness

Anders omgaan met stress

Ik moet zoveel,

Het is zo druk,

Hoe kan het anders?

Hoe leer ik anders omgaan met stress?

 

Herken je dat? Dat gevoel van gejaagdheid? De hele dag rennen en vliegen van hier naar daar. Van alles moeten en maar niet aan jezelf toekomen. Werk, het huishouden, wellicht zorg voor huisdieren, kinderen of ouders, sporten en dan ook nog tijd over willen houden voor hobby’s en sociale verplichtingen.  ’s Avonds moe op de bank hangen en nergens meer zin in hebben. Misschien slaap je niet meer zo goed of heb je allerlei vage klachten. Misschien zit je zelfs wel tegen een burn-out aan…

Het enige wat je wilt, is even een momentje voor jezelf. Op je gemak een paar minuten zitten met wat lekkers te drinken of in alle rust even een boekje lezen. Weer het gevoel krijgen dat je de regie weer in eigen handen hebt. Weer jezelf worden. Kortom: Voluit leven in plaats van overleven.

Wil jij anders omgaan met stress, herstellen van een burn-out of meer genieten van het leven, dan kan ik je helpen een begin te maken met een andere manier van leven. Samen zetten we een stap in de goede richting. Het begint allemaal met bewustwording. Bewust van:

  • wat stress allemaal met jou en jouw lichaam doet;
  • jouw gedachten en wat ze met je doen;
  • andere keuzes die jij kunt maken;
  • de mooie kleine dingen die het leven zo mooi maken.

 

Iedereen is anders. De één is sneller gestrest dan de ander. Bovendien reageert iedereen anders op stress. Anders om leren gaan met stress verschilt dus ook per persoon. Samen kijken we waar jij behoefte aan hebt en welke hulp het beste bij jou past. Jij bepaalt aan welke doelen je wilt werken om anders om te gaan met stress.

Misschien wil je wel werken aan algemene doelen zoals:

  • Beter slapen
  • Klachten verminderen
  • Beter leren plannen
  • Beter leren ontspannen
  • Grenzen bewaken
  • Nee leren zeggen

 

Maar ook leren:

  • Stress signalen beter te herkennen
  • Triggers van stress te herkennen
  • Anders te reageren op stress
  • Herkennen van de positieve dingen in jouw leven en hiervan genieten
  • Inzicht krijgen in jouw eigen behoeften en daar ook voor durven kiezen
  • Herstellen van een burn-out

WilFlow Mindfulness biedt diverse diensten die jou helpen anders om te gaan met stress:

Individuele begeleiding

Individuele begeleiding

in de vorm van (stress)counseling of een privé mindfulnesstraining.

Groepstraining

Groepstraining

Samen met anderen werken aan jezelf,  bij voorbeeld mindfulness MBSR of stressreductie

Jij hebt de regie in handen en kiest de manier van begeleiding en ik help je op weg anders om te gaan met stress.

Wat mij anders maakt dan anderen, is dat ik inmiddels een fascinatie voor stress heb gekregen. Een interesse voor de goede kanten van stress en de slechte kanten van stress. Ik ben stresscounselor en mindfulnesstrainer. Daarnaast heb ik in dezelfde positie gezeten als jij nu. Het kan gelukkig echt anders, dat heb ik zelf ervaren. Voor een hoop mensen klinkt mindfulness zweverig, dat is het gelukkig niet. Mindfulness is wat mij betreft een waardevolle aanvulling op cognitieve gedragstherapie. Als je een struik uit uit de grond wilt trekken, trek je niet alleen één wortel uit de grond, maar toch allemaal? Cognitieve gedragstherapie richt zich alleen op gedachten, terwijl mindfulness ook voor emoties en lichaamssensaties aandacht heeft. Meer hierover verder op de website. Dus woon je in de omgeving van Capelle aan den IJssel en wil je graag anders om leren gaan met stress, dan kan ik je helpen.

 

 

 

 

 

 

Gun jezelf de tijd

Leer anders om gaan met stress

Elke dag een nieuwe kans om het anders te doen

Wees welkom, nieuwsgierig en kijk rustig verder op de site hoe ik jou anders kan leren omgaan met stress. Je vindt hier meer informatie over de diverse mogelijkheden, de tarieven, mindfulness in het algemeen en over mij op de pagina “Over WilFlow”. Gun jezelf de tijd om te onderzoeken hoe jij anders kunt omgaan met stress.

Warme groeten,

Michelle